ÜRDÜN

Neden Gidilir?

Gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki Ürdün Ortadoğu’da olmasına rağmen güvenli bir ülke. Yazın zaten deniz, kum, güneş, dalış ve dahası. Kışın ise sıcak Aqaba Beach, Jordanbir alternatif. Kışın Kızıldeniz’in suyu soğuk değil. Birçok insan sahillerde vakit geçiriyor ve yüzüyor. Mutfağı harika. Amman’a değil ama Aqaba’ya ucuz bilet bulunabiliyor. Gezip görülebilecek çok güzel yerleri var. Parası Türk Lirasına göre bayağı değerli ama ucuz seçimler yapabilirsin. Aslında gitmek için ihtiyacın olan en önemli şey cesaret…

Uçak Bileti:

Ben İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Aqaba Havalimanı’na biletimi bavul.com sitesinden 9 taksite çok hesaplı aldım. Bavul.com un bağlı olduğu şirket Paravion Tour diye bir İtalyan şirketi. Biletlerin bu web sitesinde ucuz olmasının sebebi, şirketin pek tercih Ürdün Aqabaedilmeyen koltukları size satması anladığım kadarıyla. Online check-in yaparken koltuğunuzu kendiniz seçemiyorsunuz, size koltuk numarası veriliyor. Ben THY telefon operatörünü aradım ve koltuğumu seçebilmemi sağladı.

Konaklama:

Booking.com ve Hostelworld’e baktım. Booking.com daha hesaplıydı. Amir Palace diye bir otelde iki gecelik yer ayırttım (http://amirpalacehotel.com). Kings bed with balcony, fiyat günlük 20 JD. İkinci günün sonunda uzatarak bir hafta aynı otelde kaldık. AmirPalace’ın odası hoşumuza gitti; temizdi, yatağı rahattı, uydu kanallı televizyonu vardı, buzdolabı, kettle, sıcak su her daim, balkon. Otel şehir merkezine yürüyerek 5-7 dakika. Otelin dışı ve girişi vasat görünüyor fakat biz odasından memnun kaldık. Otelin muhiti güvenli. Mehşur Al Muhandes restoranına çok yakın. Resepsiyondaki Mari ve otel sahibi Hasheem iyi İngilizce biliyorlar. Aqaba’daki otel fiyatları Perşembe, Cuma ve Cumartesi haftasonu tatilinden dolayı daha pahalı oluyorlar. Akabe Havaalanında tanıştığımız Türk çift Golden Rose diye bir otelde kaldılar. Fiyat biraz daha yüksekmiş ama Kızıldeniz ve İsrail manzarası olan bir odada kalmışlar. Memnun olduklarını söylemişlerdi.

Yeme ve İçme:

• Kaldığımız otelin girişi kapısından ana caddeye çıkıp sola dönerseniz ve 100 metre kadar yürürseniz ufak bir büfe görünümlü fırına ulaşırsınız. Sabahları peynirli, patatesli, ıspanaklı hamur işleri ve ufak pizzalar alabilirsiniz. Tanesi 0.25 veya 0.50 JD. Yani 1 JD bile değil. Öğle ve akşam yemeği için tavuk döner ‘box – onların deyimiyle’  alabilirsiniz. Fiyatları porsiyonlarına göre 1,75, 2.5, 3.25 JD. Bir kişi 1.75 ile gayet iyi doyabilir. Sonraki bir gün5 adet sarı peynirli, 2 kıymalı, 1 patetesli, 1 beyaz peynirli ve 1 peynirli ve yumurtalı hamur işini 2.5 JD’ye aldım.
  • Akabe sahilinin sonunda büyük bayraktan hemen önceki turnikelerden çıkmadan göreceğiniz kahvehanede kahve içtik. Medium (vasat) kahve isteyebilirsiniz. Türk kahvesi gibi ama daha aromalı. 2kahve+2 (50 mil) su 2.75 JD. Sonraki bir gün uğradık 2 kahve, 2 çay, ve iki 50 Mil. suya 5 JD ödedik. Biraz pahalı geldi.
  • Halka tatlısına benzer fakat yuvarlak olmayıp düz olan bir tatlı yedik. Tanesi 0,200 JD. Güzeldi ve bayağı ucuzdu.
  • Akabe sahilinde bir başka kahvehanede kahve içtik. Garson Amerikan’mı yoksa Türk kahvesi mi diye sordu. Tek Türk kahvesi 1 JD.
  • Al-Mabrouk Beach Touristic restoranda akşam yemeği yedik. Reda, restoran sahibi, bize Arapça kelimeler öğretmeye çalıştı. Yemekte 2 adet çorba biri sebze çorbası(süperdi) biri French Onion (o da çok güzeldi), Homos (Humus), Baba Ghanooj (patlıcanlı bir tür meze), Tabouleh (bir tür salata) ve kestaneli, nohutlu, körili ve soğanlı Ürdün pilavı vardı. Üzerine iki küçük demlik (biri naneli – Arapçası ‘bi nana’, biri nanesiz – Arapçası ‘bidun nana’) %7 şehir vergisi ve % 10 servis bedeli dahil 15.600 tuttu. Pahalı gibi gelsede yemeler çok çok lezzetliydi. Gittiğimize değdi. Sonraki bir gidişimizde 1 ssebze çorbası 2 JD, bir Arais – lahmacuna benziyor doyurucu 2 JD ve 1 porsiyon mensayf 8.5 JD yedik. Üzerine 1 küçük demlik çay. Bunlara %7 şehir vergisi ve % 10 servis bedeli dahil 15.900 tuttu. Et ve pilav seviyorsanız mensayf yemenizi tavsiye ederim.
  • Akabe’de alkollü içecek bulmak hiç zor değil. Alkollü içecek satan dükkanlar var. Biz Ali Baba restorandan postaneye doğru giderken dönüşteki ilk dükkandan farklı zamanlarda bira, rum ve arak aldık. Petra birasının üç farklı alkol dereceli seçeneği var %5, % 8, % 10. %5 olanının tanesini (50 Cl) 1.5 JD ye aldık.  Amstel birası 50 Cl tanesi 1.5 JD. Sonraki bir gün aynı yerden 1 adet 19  Cl Jordan Rum markası ‘Haddad Gold’ 2 JD ve 1 adet 18.5 Cl Ürdün rakısı Arak markası ‘Golden Eagle’ 2 JD aldık. Arak sulu ve susuz içilebiliyormuş. Biz susuz içtik. Güzeldi.
  • Bakkal görünümlü süpermarketten (Amir Palace Otelden ana yola çıkıp sağa doğru 100 metre kadar gittiğinde görebilirsin) 3 tane 1,5 litrelik Nestle suyu 1 JD’ye aldım.
  • Aynı süpermarketten 10 lu poşet çay 0.50 JD’ye aldım.
  • Akabe sahildeki seyyar tatlıcıdan sütlü olduğunu düşündüğümüz puding, ceviz taneli ve pembe şuruplu tatlıyı 1 JD’ye aldım. Ben sevdim.
  • Amir Palace Otel’den ana yola çıkıp sağa doğru 100 metre kadar gittiğinde genellikle yerel halkın tercih ettiği ufak bir Suriye lokantası göreceksin. 2 adet domatesli kıyma yemeği (Arapçası yanılmıyorsam ‘Kelie’ idi) ve 1 porsiyon Humus’a 4 JD verdik. Gayet uygun bir fiyat.
  • Amir Palace Otel’den ana yola çıkıp sola doğru 300 metre kadar gittiğinde bir tatlıcı göreceksin. Biz 1 porsiyon künefe aldık, içinde iki parça künefe vardı. İki kişi için idealdi. 1 JD verdik. Aynı tatlıcının yanında ufak bir büfe var. 1 kahve 0.5 JD ve 1 sahlep 0.75 JD’ye aldık. Sahlebin içine hindistan cevizi, kuru üzüm, ceviz ve tarçın koyuyorlar. Güzeldi.

Kısa Kısa:

• İstanbul – Akabe arası yaklaşık 3 saat sürüyor.
  • Havaalanından taksi gündüz 10 JD ama gece ve gece yarısı 15 JD. Havaalanında aynı uçaktan inmiş başka kişilerle anlaşıp taksi tutabilirsiniz, çok daha ucuza gelir.
  • THY’nin hesaplı olan Akabe uçusu Akabe’ye sabah 3:30 gibi iniyor. Biz booking.com dan oteli bulduk. Otelin web sitesinden e-mail atıpdurumumuzu belirttik. Bize ‘early check-in’ opsiyonu sağladılar yani o günün yarı parasını talep ettiler. Fakat değdi.
  •  Akabe merkezde (kırmızı sightseeing otobüsleri ofisinin yanında, Ali Baba restoranın karşısında) information office var. Görevli bayan İngilizce biliyor, bedava broşür ve harita alabiliyorsunuz.
  • Ürdün’e kişi başı bir litre alkollü içecek sokabiliyorsun (whisky dahil)
  • Akabe Ayla kalıntılarını gezmek bedava.
Categories: Orta Doğu | Etiketler: , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Şurdan Burdan

Söylemek İstediklerim Var

Mrs.Aslan

Kahve & Yaşam Tarzı

Casual Lifehacker

Adventures of a girl who decided to hack the life to travel as a backpacker.